centrum promocji informatyki
E-MAIL
zapisz się zapisz się zapisz się wypisz się
O NASSZKOLENIAMEDIA O NASPARTNERZYREGULAMINKONTAKT

szkolenie
UMOWY - ZASADY PRAWA AUTORSKIEGO W INSTYTUCJACH KULTURY
Warszawa, 10.10.2017 Koordynator: Paulina Solińska

Czy umieszczenie na facebooku zdjęć z imprezy organizowanej przez instytucję wymaga zgody wszystkich osób umieszczonych na fotografii? Kiedy w materiałach reklamowych można zamieścić zdjęcie, nie podając nazwiska autora? Gdzie przebiega granica między inspiracją a naruszeniem prawa autorskiego? Czy umowa z twórcą, która umożliwia wykorzystywanie jego dzieła na wszelkich polach eksploatacji, jest niezgodna z prawem? Z kim i jakie umowy trzeba podpisać, przygotowując event lub wydarzenie kulturalne?

Autorski program szkolenia przygotowany jest przez mec. Marcina Lassotę, adwokata specjalizującego się w prawie autorskim, który od lat współpracuje m.in. z instytucjami kultury, branżą filmową i wydawniczą. Program szkolenia obejmuje omówienie aktualnych przepisów prawa autorskiego oraz analizę przykładów, również z własnej praktyki adwokackiej.

Cele szkolenia:

  • zwiększenie i uporządkowanie wiedzy w zakresie przepisów prawnych i orzecznictwa w ramach zagadnień związanych z prawem autorskim i prawem do wizerunku w działalności instytucji kultury,
  • przygotowanie pracowników instytucji kultury do samodzielnej oceny prowadzonych działań pod kątem ich wymagań i konsekwencji prawnych w aspekcie prawa autorskiego i prawa do wizerunku,
  • zdobycie praktycznej wiedzy pozwalającej na uniknięcie naruszenia prawa w zakresie prawa autorskiego,
  • przygotowanie do samodzielnego tworzenia prawidłowo skonstruowanych umów autorskoprawnych,
  • zrozumienie przepisów prawnych w wybranych zagadnieniach i ułatwienie sprawnego poruszania się w temacie prawa autorskiego dzięki zaznajomieniu się z konkretnymi rozwiązaniami stosowanymi przez instytucje kultury.

Szkolenie prowadzi: Marcin Lassota, LL.M. - adwokat, zawodowy mediator, szkoleniowiec.

Metody szkoleniowe: Interaktywna prezentacja z praktycznymi przykładami + materiały szkoleniowe.

Dla kogo przeznaczone jest szkolenie?

  • pracowników instytucji kultury odpowiedzialnych za organizację wydarzeń kulturalnych,
  • pracowników działu promocji i marketingu,
  • pracowników działu księgowości i rozliczeń,
  • osób odpowiedzialnych za przechowywanie i udostępnianie zbiorów w instytucjach kultury.

Plan szkolenia:

  1. Prawo autorskie
    • utwór
    • co nie jest chronione?
    • prawa osobiste i majątkowe
    • pola eksploatacji
    • utwór inspirowany i zależny
  2. Prawa pokrewne
    • prawa do artystycznych wykonań
    • prawa do fonogramów i wideogramów
  3. Dozwolony użytek utworów
    • domena publiczna
    • dozwolony użytek
    • utwory osierocone i niedostępne w obrocie handlowym
  4. Wolne licencje
    • licencje Creative Commons
    • udostępnianie treści na wolnych licencjach
  5. Prawo do wizerunku
    • wizerunek
    • kiedy rozpowszechnianie wizerunku nie wymaga zgody?
  6. Odpowiedzialność za naruszenie
    • odpowiedzialność cywilna
    • odpowiedzialność karna
    • aktualne orzecznictwo
  7. Istotne postanowienia umów autorskoprawnych
    • strony umowy
    • jak określić przedmiot umowy
    • licencja czy przeniesienie
    • określenie pól eksploatacji
    • wynagrodzenie
    • termin nabycia praw
    • własność egzemplarza
    • prawa zależne
    • osobiste prawa autorskie
    • najczęstsze błędy

Ramowy harmonogram szkolenia:
10:00–17:00 z dwiema 30-minutowymi przerwami.

Program
Prelegenci
Informacje organizacyjne
Formularz zgłoszeniowy
Powiadom znajomego
  
e-mailkontakt Na górę strony
Copyright © 2002 Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o. | ul. Miedzyborska 50 | tel. (0-22) 870 69 10, 870 69 78