centrum promocji informatyki
E-MAIL
zapisz się zapisz się zapisz się wypisz się
O NASSZKOLENIAMEDIA O NASPARTNERZYREGULAMINKONTAKT

szkolenie
PRAWO AUTORSKIE W INTERNECIE
Warszawa, 22.11.2017 Koordynator: Iwona Brokowska

Informacje ogólne:
Szkolenie adresowane jest do podmiotów i/lub osób, które w ramach bieżącej działalności wykorzystują sieć Internet do publikowania lub udostępniania utworów oraz korzystają z zasobów dostępnych w sieci Internet (utwory słowne, graficzne, muzyczne, plastyczne), w tym w zakresie działalności wydawniczej, marketingowej, promocyjnej, szkoleniowej, rzeczników prasowych, a także szeroko rozumianych działań komunikacyjnych (fora, portale otwarte, serwisy społecznościowe). Celem szkolenia jest uzyskanie przez uczestników (wydawcy, redaktorzy, administratorzy, osoby związane z promocja, marketingiem, PR) praktycznej i rzetelnej wiedzy w zakresie problematyki prawnoautorskiej działalności w sieci Internet.

Szkolenie prowadzi: adwokat Piotr Łada

Ramowy harmonogram:
09:30 – kawa na początek dnia
10:00 – rozpoczęcie zajęć
12:00 – przerwa na lunch
12:30 – kontynuacja zajęć
14:30 – przerwa na kawę
14:50 – kontynuacja zajęć
16:00 – zakończenie warsztatów

Program szkolenia:

Prawo autorskie - wprowadzenie, źródła prawa (ustawa prawo autorskie, konwencje międzynarodowe); podstawowe pojęcia z zakresu prawa autorskiego w sieci Internet (downloading, uploading, caching, przejściowe i incydentalne zwielokrotnienie utworu, udostępniania utworów w taki sposób, aby każdy mógł mieć do nich dostęp w miejscu i czasie przez siebie wybranym); zakres obowiązywania ustawy prawo autorskie a Internet (właściwość prawa, właściwość sądu, lokalizacja serwera, przeznaczenie strony).

Autorskie prawa majątkowe i osobiste - pojęcie autorskich praw majątkowych i osobistych; okres ochrony autorskich praw majątkowych (wygaśnięcie); zasady obliczania terminów wygaśnięcia praw majątkowych; nabycie autorskich praw majątkowych; umowy przenoszące autorskie prawa majątkowe i umowy licencyjne; pola eksploatacji, istota autorskich praw osobistych; podstawowe typy autorskich praw osobistych (m.in. autorstwo, integralność utworu, rzetelne wykorzystanie); zmiany w utworze a ochrona autorskich prawa osobistych (m.in. korekta, opracowanie); autorskie prawa osobiste a twórczość zależna.

Specyfika utworu w sieci Internet - twórczość powstała lub rozpowszechniana przy użyciu sieci Internet (m.in. programy graficzne, projekty stron www); ochrona utworów w sieci Internet (noty copyrightowe, ochrona techniczna utworów w sieci); strona www jako prawnie chroniony utwór (układ, layout, kolorystka); skutek umieszczenia utworu w sieci Internet; Internet a dzieła słowne, muzyczne, graficzne, plastyczne, fotografie.

Podstawy prawne wykorzystania utworów w sieci Internet: umowy licencyjne; dozwolony użytek utworów chronionych (prywatny, rozpowszechnianie w celach informacyjnych); sprawozdania o aktualnych wydarzeniach; prawo przedruku; prawo cytatu (rodzaje cytatu, zakres cytatu, oznaczanie cytatu).

Prawo autorskie a ochrona wizerunku w sieci Internet: pojęcie wizerunku; zakres ochrony, wymóg zgody; wykorzystanie wizerunku bez obowiązku uzyskania zgody; roszczenia.

Wolne licencje oraz serwisy z tzw. contentem: idea wolnych licencji; open source a wolne licencje; najpopularniejsze wolne licencje (GNU, Creative Commons); zasady i ryzyka związane z wykorzystaniem wolnych licencji; dokumentacja wykorzystania; serwisy z tzw. contentem: zasady korzystania serwisów z tzw. contentem (muzyka, film, grafika), zakres wykorzystania i ryzyka naruszeń.

Prawo autorskie a portale społecznościowe: regulaminy portali społecznościowych (m.in. Facebook) a prawo autorskie; zakres uprawnień portali i skutki umieszczenia utworu na w sieci Internet; możliwość wykorzystania utworów z portali.

Świadczenie usług drogą elektroniczną: adres elektroniczny; informacja handlowa, świadczenie usług drogą elektroniczną; regulaminy (obowiązek wprowadzenia regulaminu, treść regulaminu, wyłączenia odpowiedzialności); odpowiedzialność administratorów stron internetowych (zakres odpowiedzialności, wyłączenia, zgłoszenie naruszeń, obowiązek usunięcia materiałów ze strony internetowej).

Linkowanie: pojęcie linkowania; ramy prawne linkowania w kontekście prawa autorskiego; rodzaje linkowania (m.in. deep link, frame, odesłanie); zasady zgodnego z prawem linkowania i ryzyka prawne; oznaczanie linku.

Naruszenie praw autorskich w sieci Internet: zakres naruszenia; rodzaje roszczeń; postępowanie w przypadku roszczeń osób trzecich; problematyka dowodowa.

Program
Prelegenci
Patronat medialny
Powiadom znajomego
  
e-mailkontakt Na górę strony
Copyright © 2002 Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o. | ul. Miedzyborska 50 | tel. (0-22) 870 69 10, 870 69 78