centrum promocji informatyki
E-MAIL
zapisz się zapisz się zapisz się wypisz się
O NASSZKOLENIAMEDIA O NASPARTNERZYREGULAMINKONTAKT

szkolenie
PRAWO AUTORSKIE DLA RZECZNIKÓW PRASOWYCH
Warszawa, 22.02.2017 Koordynator: Iwona Brokowska

Informacje ogólne: Szkolenie adresowane jest do podmiotów i/lub osób, które w ramach bieżącej działalności wykorzystują sieć Internet do publikowania lub udostępniania utworów oraz korzystają z zasobów dostępnych w sieci Internet (utwory słowne, graficzne, muzyczne, plastyczne), w tym w zakresie działalności wydawniczej, marketingowej, promocyjnej, szkoleniowej, rzeczników prasowych, a także szeroko rozumianych działań komunikacyjnych (fora, portale otwarte, serwisy społecznościowe). Celem szkolenia jest uzyskanie przez uczestników (wydawcy, redaktorzy, administratorzy, osoby związane z promocja, marketingiem, PR) praktycznej i rzetelnej wiedzy w zakresie problematyki prawnoautorskiej działalności w sieci Internet.

Szkolenie prowadzi: adwokat Piotr Łada

Ramowy harmonogram:
09:30 – kawa na początek dnia
10:00 – rozpoczęcie zajęć
12:00 – przerwa na lunch
12:30 – kontynuacja zajęć
14:30 – przerwa na kawę
14:50 – kontynuacja zajęć
16:00 – zakończenie warsztatów

Program szkolenia:

Prawo autorskie - wprowadzenie: źródła prawa (ustawa prawo autorskie, konwencje międzynarodowe); zakres obowiązywania ustawy (właściwość prawa; właściwość sądu; problematyka międzynarodowego wykorzystania utworów)

Podstawowe pojęcia: utwór (m.in. zdjęcia, prezentacje, teksty, logo, materiały promocyjne, ochrona pomysłów); twórca (utwory pracownicze, zlecenie, umowy o dzieło, dzieła osierocone), prosta informacja prasowa a współpraca z agencjami prasowymi, autorskie prawa majątkowe i osobiste (m.in. prawo do autorstwa, prawo do nienaruszalności formy i treści tekstu lub zdjęcia); pojęcie autorskich praw majątkowych i osobistych, okres ochrony autorskich praw majątkowych (wygaśnięcie), zasady obliczania terminów, nabycie autorskich praw majątkowych, umowy przenoszące autorskie prawa majątkowe i umowy licencyjne, pola eksploatacji, istota autorskich praw osobistych, podstawowe typy autorskich praw osobistych (m.in. autorstwo, integralność utworu, rzetelne wykorzystanie), zmiany w utworze a ochrona autorskich prawa osobistych (m.in. korekta), autorskie prawa osobiste a twórczość zależna

Wykorzystanie i przetwarzanie informacji: prosta informacja prasowa, rozpowszechnianie aktualnych artykułów, sprawozdania z wydarzeń, wyciągi ze sprawozdań i artykułów, przeglądy publikacji i materiałów prasowych, mowy i publiczne wystąpienia (cytaty), fotografia reporterska, tłumaczenia materiałów tekstowych a twórczość zależna, dozwolony użytek utworów chronionych a Internet, umowa o stworzenie materiałów prasowych (zdjęcie, notatka, artykuł, sprawozdanie), prawo cytatu

Podstawy prawne wykorzystania utworów: wykorzystanie utworów graficznych, słownych, muzycznych i innych; umowa przenosząca autorskie prawa majątkowe;; istotne postanowienia umowne (m.in. wynagrodzenie, oświadczenia twórcy, kary umowne, procedura odbioru, pola eksploatacji),problematyka praw zależnych (m.in. tłumaczenia, opracowania), umowy licencyjne (pola eksploatacji, terytorium, licencja wyłączna i niewyłączna, wygaśnięcie licencji),

Wizerunek: pojęcie wizerunku, zakres ochrony, wymóg zgody, wykorzystanie wizerunku bez obowiązku uzyskania zgody (trzy wyjątki), roszczenia z tytułu naruszenia wizerunku, wizerunki w materiałach promocyjnych, pracowników, wizerunki na wydarzeniach (m.in. szkolenia, konferencje, imprezy masowe, imprezy publiczne), regulaminy wydarzeń a zgoda na utrwalanie i rozpowszechnianie wizerunku,

Prawo autorskie w sieci Internet: portale społecznościowe (regulaminy, ryzyka), linkowanie (pojęcie linkowania, ramy prawne linkowania w kontekście prawa autorskiego, rodzaje linkowania zasady zgodnego z prawem linkowania i ryzyka prawne), wykorzystanie portali z tzw. contentem (zdjęcia, muzyka), tzw. wolne licencje

Naruszenie praw autorskich: rodzaje naruszeń, roszczenia, problematyka dowodowa, zakres i zasady odpowiedzialności, reakcja na roszczenie o naruszenie

Program
Prelegenci
Powiadom znajomego
  
e-mailkontakt Na górę strony
Copyright © 2002 Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o. | ul. Miedzyborska 50 | tel. (0-22) 870 69 10, 870 69 78