centrum promocji informatyki
E-MAIL
zapisz się zapisz się zapisz się wypisz się
O NASSZKOLENIAMEDIA O NASPARTNERZYREGULAMINKONTAKT

szkolenie
OCHRONA PRAW KONSUMENTA W E-COMMERCE – NAJNOWSZE TENDENCJE I ZMIANY PRZEPISÓW - CZYLI JAK PROWADZIĆ DZIAŁALNOŚĆ E-COMMERCE W SPOSÓB ZGODNY Z PRAWEM KONSUMENCKIM?
Warszawa, 06.06.2017 Koordynator: Iwona Brokowska

Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się:

  • Jakie są najważniejsze zmiany wynikające z ustawy o prawach konsumenta oraz zmian przepisów dotyczących uznania za niedozwolone wzorców umownych,
  • Jakie są najważniejsze zmiany przepisów dotyczących alternatywnego rozstrzygania sporów i rozstrzygania sporów on-line,
  • Jakie informacje powinieneś udostępnić konsumentowi w ramach procesu zawierania umowy,
  • Jakie obowiązki związane są z zawieraniem z konsumentem umów na odległość,
  • Jak dostosować regulamin swojego sklepu lub serwisu internetowego do wymagań wynikających z nowych przepisów,
  • Na co zwrócić szczególną uwagę przy sporządzani regulaminów serwisów internetowych i e-usług,
  • Jakie powinien wyglądać proces składania zamówień z obowiązkiem zapłaty,
  • Jakie są zasady zawierania i obowiązki wynikające z umów dotyczących treści cyfrowych oraz umów zawieranych z konsumentem przez telefon.

Szkolenie szczególnie polecamy:

  • dyrektorom, managerom i pracownikom sklepów oraz firm prowadzącym sprzedaż wysyłkową lub telemarketing,
  • pracownikom i managerom działów sprzedaży, obsługi klienta, obsługi reklamacji,
  • właścicielom i managerom sklepów internetowych oraz firm świadczących e-usługi,
  • dyrektorom, managerom i pracownikom firm świadczącym usługi finansowe dla konsumentów,
  • agencjom reklamowym, świadczącym usługi marketingu interaktywnego,
  • radcom prawnym, adwokatom, prawnikom,
  • prawnikom wewnętrznym firm,

Prowadzący: radca prawny Roman Bieda i radca prawny dr Zbigniew Okoń (Maruta Wachta Kancelaria Radców Prawnych)

Czas trwania szkolenia: od godz. 10:00 do 16:30

  1. Podstawowe uwarunkowania ochrony prawnej konsumentach w transakcjach e-commerce
    • Route mapa – czyi jakie przepisy znajdą zastosowanie do ochrony konsumenta w działalności e-commerce?
    • Nowa definicja „konsumenta”.
    • Umowa zawierana na odległość i usługi świadczone drogą elektroniczną.
    • Obowiązki przedsiębiorcy i prawa konsumenta w umowach zawieranych na odległość (transakcjach online).
      • Obowiązki informacyjne – jakie informacje i w jaki sposób muszą zostać przekazane konsumentowi przez przedsiębiorcę?
      • Zasady składania zamówień z obowiązkiem zapłaty – procedura, funkcjonalność serwisu internetowego.
      • Potwierdzenie zawarcia umowy.
      • Prawo konsumenta do odstąpienia od umowy.
        • terminy wykonania prawa odstąpienia,
        • skutki odstąpienia,
        • zasady zwrotu towaru i płatności,
        • problem „zmniejszenia wartości” towaru.
        • w jakich przypadkach konsumentowi nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy?
  2. Sporządzanie i stosowanie regulaminów („wzorców umów”) w transakcjach e-commerce.
    • W jaki sposób powinien zostać udostępniony konsumentowi regulamin (np. sklepu internetowego, e-usług). Szczególne zasady udostępniania regulaminów świadczenia usług drogą elektroniczną.
    • Treść regulaminu – podstawowe wymagania, wytyczne, ryzyka.
    • Niedozwolone postanowienia umowne – jakie postanowienia nie mogą znaleźć się w regulaminie.
    • Nowe przepisy dotyczące uznania wzorca umów (np. postanowienia regulaminu) za niedozwolone.
      • Postępowanie przez UOKiK
      • Skutki uznania postanowienia regulaminu za niedozwolone postanowienie umowne
      • Jakie sankcje grożą za stosowanie niedozwolonego postanowienia regulaminu („wzorca umownego”)
  3. Umowy zawierane on-line (WWW, urządzenia mobilne)
    • Tryb zawierania umowy on-line w świetle nowych przepisów
    • Umowa zawierana poza lokalem przedsiębiorstwa – czy nadaje się do sprzedaży on-line
    • „Trwały nośnik” jako sposób wykonania obowiązków informacyjnych, potwierdzenia zawarcia umowy i odstąpienia od umowy – praktyczne sposoby wykonania obowiązków ustawowych, orzecznictwo sądów polskich i europejskich
  4. Umowy zawierane przez telefon
    • Nowe wymogi odnoszące się do umów zawieranych przez telefon – potwierdzenie treści umowy i wykonanie obowiązków informacyjnych na trwałym nośniku
    • Wymóg złożenia przez konsumenta oświadczenia o zawarciu umowy na papierze lub innym trwałym nośniku
    • Zakaz prowadzenia marketingu bezpośredniego wynikający z prawa telekomunikacyjnego – czy w świetle nowych przepisów telemarketing zawsze wymaga zgody użytkownika lub abonenta?
  5. Umowy dotyczące treści cyfrowych
    • Czym są „treści cyfrowe” i jaki jest zakres zastosowania nowych przepisów (ebooki, muzyka on-line, streaming, VOD, inne)
    • Prawo odstąpienia od umowy dotyczącej treści cyfrowych dostarczanych bez trwałego nośnika
    • Nowe wymogi informacyjne przy dystrybucji treści cyfrowych – interoperacyjność, stosowane zabezpieczenia techniczne i minimalne wymagania sprzętowe
    • Kwalifikacja umów odnoszących się do treści cyfrowych
    • Obrót treściami cyfrowymi na rynku wtórnym – dopuszczalny czy zakazany?
  6. Alternatywne rozstrzyganie sporów (ADR) i rozstrzyganie sporów on-line (ODR)
    • Wymogi wynikające z prawa europejskiego i unijna platforma rozstrzygania sporów konsumenckich on-line
    • Nowe przepisy dotyczące ADR – obowiązki informacyjne sprzedawców e-commerce, postanowienia regulaminów dotyczące ADR
    • Obowiązki związane z ADR przy odpowiadaniu na reklamacje konsumenckie

Program
Prelegenci
Informacje organizacyjne
Formularz zgłoszeniowy
Patronat medialny
Powiadom znajomego
  
e-mailkontakt Na górę strony
Copyright © 2002 Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o. | ul. Miedzyborska 50 | tel. (0-22) 870 69 10, 870 69 78